tirsdag den 21. juni 2022

Rigtige mennesker

Flot anmeldelse i Kristeligt Dagblad!

Hvorfor skal historien om Otto og Louise fortælles, spørger anmelderen i Kristeligt Dagblad og besvarer selv spørgsmålet: "fordi den handler om rigtige mennesker, som os alle sammen." 

Om "Otto og Louise" skriver Liselotte Wiemer: "Nu lever de i os. De lever, så det almindelige bliver ualmindeligt og særligt. Så vi får øje på dem. Og efter endt læsning bor de i os - i hvert fald i mig som læser - med en sær genkendelse og ømhed. Det er en stor kunst at åbne læserens øjne." 

 

Jeg er helt utrolig glad for den læsning - det var netop noget af det, som jeg tænkte meget over, imens jeg skrev - at der er en historie i alle menneskers liv. At sådan en historie kan skrives. 

 

Historier om helte og heltinder med dramatiske livsforløb er der intet i vejen med, men for mig var Otto og Louise interessante, fordi de netop er så almindelige. De tager forkerte beslutninger - og også nogle rigtige. De kæmper for deres drømme, taber noget på gulvet og vinder noget andet. Ligesom folk er flest. Ligesom jeg selv er.

 

Wow, jeg er glad for, at Liselotte Wiemer synes, der er kommet en fin roman ud af det! 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar